vrijdag 24 september 2010

Bericht van Dauphine

 Lotte & Jos

Dauphine (Lotte) is een pup uit ons D Nest (Annelotte x Tell vom Reesenufer FCI), ze woont met haar baasjes in Limburg. Wij onderhouden regelmatig contact met elkaar omdat Jos nogal wat leuk werk met haar doet volgen wij met veel plezier hun prestaties, dus zie hier de mail van Jos.


Hi Annemiek, Marco en kids,      23-09-10

Gisteren weer genoten: onverwachte uitnodiging voor drijfjacht op zwijnen in de maïs op dezelfde locatie voor in de Eifel. Er zijn twee zwijnen geschoten waar Lotte uitgebreid aan heeft kunnen ruiken, bijten en trekken. Wat die terriër kan, kan ik ook dacht ze. Onze lieve, zachtaardige en terughoudende teckel is veranderd in een teckel met gevoel voor HAAR prooi. Ik heb al lachend geroepen dat we nu een echte teckel hebben, maar Josje weet niet goed wat ze ervan moet denken. Helaas zijn de foto's van slechte kwaliteit door het weinige licht en met de Blackberry gemaakt, maar je krijgt zo wel een beetje een indruk van de kleine.
Ik moet nog even erbij vertellen dat het tweede zwijn aangeschoten weer de maïs ingerend was. Door de duisternis hebben we geen nazoek gedaan omdat dat te gevaarlijk zou zijn maar Lotte had wel direct geroken waar dat zwijn verdwenen was. Ik heb daar van diverse mensen een complimentje over gehad en een van die gasten - zo'n echte doorgewinterde voorjager van 70+ -  zei dat ik een goed hondje had dat ik moest laten blijven meedoen.
Annemiek, ik heb geprobeerd op je blog te schrijven, maar ik krijg geen toegang. Ik zal een word docje maken en dat naar je sturen, ok? Zondag gaan we de BHP-S Prüfung herhalen en kijken waar we uitkomen. Ik heb zo het idee dat ze een mensenspoor niet meer zo interessant vindt na ree, vos en zwijn. Marco, als je nog zwijnenpoten of -vel moet hebben, zeg je het maar, m'n diepvries loopt bijna over :).
Lieve mensen, dit was het weer voor dit moment.

Veel liefs en groetjes van ons,
Jos en Josje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even langskwam, ik waardeer een berichtje enorm en kom z.s.m bij jou langs!