woensdag 17 november 2010

Etienne "Freek" 13 weken


 










Is het geen plaatje!

Hoi Annemiek!

Vanmorgen heb ik je geprobeerd te bellen om even bij te kletsen, kreeg je helaas niet pakken. Vanmiddag was ik niet meer in de gelegenheid. Hoe gaat het met je/jullie? Komen jullie tot rust of vraagt Casper nu aandacht voor vijf? Leuke naam ook trouwens, Casper.

Hier gaat alles goed. Freek is echt een schatje en een hele goede hond, dat merk je aan alles! Het is echt een genot als je in de ochtend beneden komt, of als je even bent weggeweest, dat je dan zo'n klein maar over enthousiast beestje voor je hebt staan, heerlijk! Het gaat ook goed met hem, hij groeit als kool en krijgt al echt een ruwere vacht. Gisterenavond nog even gecheckt, maar de 2 balletjes zitten er nog steeds! Gelukkig, heel klein, maar aanwezig. Hij is heel aanhankelijk, zit het liefst op schoot of tegen je aan, maar kan ook goed alleen blijven. Als het regent, blijkt het helemaal een echte teckel, dan blijft hij op de rand van de drempel zitten en wil hij niet naar buiten. Hij heeft nachten dat ie niet doorslaap en ons (mij eigenlijk) 1 x wakker maakt. Vanmorgen hoorde ik niets, kan ik eindelijk eens blijven liggen in mijn vakantie, toch maar beneden om even te controleren. Meneer was gewoon in een hele diepe slaap en heeft heerlijk de nacht vol gemaakt. Fijn! Hij is ook leergierig, leuk als je hem dingen wil gaan aanleren, eist ook geduld en consequentheid, maar hij leert makkelijk!  Overigens blijkt hij ook hierin een echte teckel zo af en toe.

Afgelopen zaterdag de eerste puppencursus gehad. Van de 7 honden waren er 3 standaard ruwhaar teckels, Freek en een broer en zus van een fokker hier in de buurt. De fokker was er met de teef, die houden ze zelf. De reu wordt echt mega, hij is 1,5 keer zo groot als Freek en maar 2 dagen jonger. Wel grappig om zo te zien, leuk ook met veel andere honden, Freek vindt dat vooral interessant. Dit was een kennismaking en met name theori, vanaf morgen iedere woensdagavond met Freek (Joer noemt hem trouwens tijger en ik friemel, lekker handig, natuurlijk niet bij commando's) naar school, echt super leuk om zo met hem bezig te zijn. Wandelen vindt hij ook helemaal leuk, gaat prima, hij is nieuwsgierig en je kunt het beste je horloge thuislaten, hij neemt er de tijd voor.

O, hij wordt nu wakker en moet uit, ben zo terug. Heb eten voor hem gemaakt. Zo dus weer naar buiten en dan eten maken voor onszelf.

Tja, met die enting was stom he, wij waren een beetje in verwarring door 12de week en 12de levensweek vermoed ik. Maar goed, hij heeft er niet onder geleden. De volgende staat nu in de agenda voor die week dat ie daadwerkelijk 15 weken is.

Nou, dan ben je weer een beetje bij! Veel groetjes, ook voor Marco, Maartje

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig hondje!
    Ja, 't is een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje om te zien, zou hem zo in huis nemen.
    Kijk regelmatig op je blog, en dan geniet ik echt van die hondjes, leuke foto`s hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam, ik waardeer een berichtje enorm en kom z.s.m bij jou langs!