maandag 1 november 2010

Tommie in Aerdenhout...

reageert direct op zijn naam!

Kennismaking met Pepe
kennismaking met Pepe (2)

 Ik lust madeliefjes (?)

  Balspelletje

 Even bijkomen

even bijkomen (2)
Tommie is za 30 okt opgehaald door zijn nieuwe familie. Hij woont nu in Aerdenhout bij Geert, Marja & kids. Hij heeft ook een nieuwe vriend gevonden in Pepe de Beagle. Hieronder zijn eerste dag bij zijn nieuwe familie:

Hallo Marco en Annemiek en teckeldames (en -heertje),          30 -10-2010

Wat een super 1e dag!
Tommie was heel rustig in de auto en bleef lekker dicht tegen me aan op schoot liggen. Halverwege moest hij toch even overgeven (alleen water en gal) en bij het uitstappen ook een beetje.
Eerst maar even in de tuin rondsnuffelen en een eerste plas misschien? Maar nee, daar had hij het natuurlijk veel te druk voor; zoveel nieuwe geurtjes en dingen te onderzoeken. Elk herfstblaadje moest besprongen en nagejaagd. Dan maar Pepe erbij gehaald en kennis gemaakt. Ging echt heel goed. Eerst ging Tommie op zijn rug liggen om Pepe te laten snuffelen en daarna liep hij al steeds achter Pepe aan door de tuin en probeerde hem uit te dagen tot een spelletje.
Nog steeds niet geplast.... dan maar even naar binnen, daar eindelijk wat eten, maar echt veel interesse, geduld (ook spanning vermoed ik) had hij daar niet voor, want  er moest natuurlijk weer een hele huiskamer onderzocht worden. Ook meteen al uit het bakje van Pepe gedronken. Snel weer naar buiten, want hij zal nu toch wel moeten plassen? Maar nee, weer de hele tuin door en lekker even een goeie kuil gegraven, een bal gevonden en steeds op me af stormen als ik zijn naam roep (en een brokje als beloning geef)! Toen heb ik maar een krant erbij gepakt.... niet om te gaan lezen, hihi, maar op de grond gelegd en warempel, direct stap hij op de krant en doet een grote plas. Goed hè?!
Lekker naar binnen om in de bench bij te komen en een dutje te doen. Wel even wat piepen en draaien, maar dan slaapt hij toch een hazenslaapje.
Zo nog een paar keer van binnen naar buiten. 
De kat was inmiddels met hoge rug op de schutting gaan zitten en keek mij steeds vals aan (ze weet wel wie ze het kwalijk moet nemen!). Later hebben ze elkaar even van een afstandje besnuffeld in de keuken. Tommie durfde niet echt dicht te naderen en de kat wilde dat ook absoluut niet. Ik ben er steeds dichtbij gebleven en ook Pepe kwam Nails even geruststellen door haar een neusje-neusje te geven. Tommie bleef mooi naast me zitten en bekeek het met grote voorzichtigheid en terughoudendheid. Dit vraagt nog wel wat begeleiding, maar dat had ik ook niet anders verwacht. Toen heeft Tommie echt even doorgeslapen in de bench, konden wij rustig eten en Pepe een klein rondje uitlaten.
Zojuist heeft Tommie het laatste vlees met veel smaak opgegeten (mocht hij eigenlijk wel het hele zakje vandaag opeten?), een plasje gedaan in de donkere tuin (aan de riem) en ligt nu heerlijk bij Mark op de bank, samen tv te kijken (haha, hij is nu al verwend).
Uiteraard heb ik geprobeerd deze dag vast te leggen en hieronder het resultaat. Later ga ik nog eens een studie maken van zo'n internet-album. Dat is toch wel praktisch, maar daar heb ik nu natuurlijk geen tijd voor ;-).

Wat heb ik uitgekeken naar deze dag en ik kan niet wachten om hem te showen aan alle buurtgenoten en hondenvriendjes (iedereen weet van zijn komst natuurlijk), maar dat komt van de week wel. Ik ben zo blij, zo blij!!

dikke kus,
hoop dat het bij jullie ook goed gaat en dat jullie nu vol genieten van de laatste telg uit dit nestje. Tot laterzzzz.

Marja &co.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even langskwam, ik waardeer een berichtje enorm en kom z.s.m bij jou langs!